ببخشید پول خرد ندارم، کارتخوان دارید؟

ببخشید پول خرد ندارم، کارتخوان دارید؟

 


ببخشید پول خرد ندارم، کارتخوان دارید؟

معمار سرشناس و معروف آلمانی لودویگ وان در روهه می‌گوید: «خداوند در جزئیات است..» ما می‌گویم تجارت و پول هم در جزئیات است. شما هر دو را باور کنید حتی اگر به معماری علاقه ندارید. نگاه مثبت شما در مورد پول و یکی از بهترین ابزارهای مرتبط با آن یعنی کارتخوان، وجه مشترک ما و شماست، پس خوشحالیم که به پول حتا به اندازه کمترین واحد آن یعنی «پول خرد» اهمیت می‌دهید، چنان که معمار معروف  هم هیچ جزء کوچکی را در آثار خود از قلم نمی‌انداخت.

 

اگر از مراکز خرید بزرگ ایران – که به‌نامهای فروشگاه رفاه، کورش، کوثر، شهروند و غیره شناخته می‌شوند – خرید کرده باشید، متوجه می‌شوید که اکثر قیمت‌های آنها صرف نظر از نوع کالا، به نوعی خرد شده است. مثلا کلوچه ۱۰۰۰ تومانی را  ۹۸۵ تومان قیمت زده‌اند. این موضوع الزاما ربطی به تخفیف ندارد و ما هم کاری به شگردهای تخفیف‌دهی نداریم، دقت کرده‌اید «قیمت‌ها و رقم‌های خرد یا خردشده« چه حجم بالایی از تراکنش های مالی فروشگاههای مختلف را تشکیل می‌دهد؟

دستگاههای کارتخوان یاهمان پوز pos تکیه‌گاه اصلی این جولان‌دادن‌های بازاریابی و فروشندگی است. کارت‌خوان‌ تنها یک ابزار تراکنش مالی نیست، یک شیوه تفکر در قیمت‌گذاری، تخفیف‌دهی و در نهایت توجه به یکی از جزئیاتی است که یک تجارت را به موفقیت بیشتر می‌رساند. پس اگر در فروشگاهی دستگاه‌های کارتخوان متعدد مشاهده کردید، فکر نکنید صاحب مغازه صرفا آنها را برای تزئین پیشخوان یا صندوق مغازه کنار هم ردیف کرده، او به موضوع مهمی پی برده که اکثر فروشندگان از آن غافل هستند. قدرت خردکردن قیمت‌ها و خرده‌پرداخت‌ها موضوع این مطلب است.

پولهای خرد، سودهای خرد، تجارت پشت پرده‌ی کارتخوان‌ها

‌‌مشتریان وقتی قیمت‌ها خرد می‌شود بهتر خرید می‌کنند. باور کنید آب معدنی ۹۹۰ تومانی با آب معدنی ۱۰۰۰ تومانی تفاوت چندانی به لحاظ سودآوری ندارد اما مشتری برای این که دقیقا به شما ۹۹۰ تومان پرداخت کند از کارتخوان استفاده می‌کند و از کارتخوان استفاده می‌کند تا از حس خوب تخفیف ۱۰ تومانی شما استفاده کند. کارشناسان فروش معتقدند تخفیف تنها یک عامل روانی است. این عامل را در کنار کسب و کارتان تبدیل به یک اهرم فروش کنید. مشتری آب معدنی خریدهای دیگری هم خواهد کرد. قدرت خردکردن قیمت‌ها را دست کم نگیرید و نگران پول خرد هم نباشید. کارتخوان در کنار شماست. عددهای کارتخوان را هم خرد بکشید، دقیقا شبیه به پمپ بنزین.

پول خرد هیچ وقت حذف نمی‌شود، کارت خوانها هم همین‌طور

شاید بپرسید این داستان را تا کجا می‌توان ادامه داشته باشد و تا کی پول خرد هست؟ جواب ساده است تا همیشه. تا زمانی که خرید و فروش خرد هست. شاید تعجب کنید که با گسترش یافتن دستگاههای کارتخوان جسارت فروشنده‌ها برای خرد کردن قمیت‌ها چندین برابر شده است. آنها به سادگی و با اطمینان کامل از دریافت کامل مبلغ، کالای خودشان را مثلا ۸۳۶۴ تومان قیمت می‌زنند! با افزایش قمیت‌ها پول خرد تنها بین صفرها حرکت می‌کند اما هیچگاه حذف نمی‌شود. زمانی ۱۰ تومانی پول خرد بود، بعد ۱۰۰ تومان و حالا ۱۰۰۰ تومانی و احتمالا چندسال یا چند ماه دیگر ۱۰ هزار تومانی پول خرد مغازه‌ها است. اصلا نگران تعداد اسکناس‌ و سکه‌های بانک مرکزی نباشید. قرار نیست پول خرد جابجا کنید. با شرکت تجارت الکترونیک اسپیناس تماس بگیرید تا برای شما یک دستگاه کارتخوان یا پوز posنصب و راه‌اندازی کند.

دسته‌های کوچک اسکناس، نشانه‌های بزرگ تغییر

دقت کرده‌اید که در پمپ‌بنزین‌ها دسته‌های اسکناس کارگران یا همان فروشندگان کوچکتر شده ؟ این قدرت کارتخوان‌هاست. این پول خردی است که همه روزه به حساب جایگاه‌داران پمپ بنزین‌ واریز می‌شود. چه بخواهید چه نخواهید قیمت‌ها در حال خردشدن بیشتر هستند. چون فروشنده‌ها اینطور راحت‌تر قیمت‌گذاری می‌کند. اگر کارتخوان نداشته باشید مجبور هستید قیمت‌هارا رو به پائین یا رو به بالا گرد کنید. کمتر بگیرد ضرر می‌کنید، بیشتر بگیرید مشتری ناراضی دارید. خردتر شدن قیمت‌ها یعنی الزام و استفاده بیشتر و بیشتر از کارتخوان. این سود خردی که به صورت روزانه از دست شما می‌رود – اگر کارتخوان نداشته باشید – مجموع این سود در یک دوره معین مالی، از قمیت خود کارتخوان بیشتر است، باور نمی‌کنید محاسبه کنید.

رابطه علت و معلولی کارت خوان و پول خرد

پول خرد نداری کارت بکش، تخفیف می‌خواهی کارت بکش. اصلا خرید فقط با کارت خوان! کارتخوان بهترین و نهایی‌ترین راه‌حل برای پول خرد است. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. استفاده مشتری‌ها از کارتخوان باعث می‌شود عددها خردتر شوند. عددهای خرد هم وجود دستگاه pos پوز را الزامی می‌کند و این رابطه همین‌طور ادامه دارد. تصور اشتباهی است که رند کردن قیمت‌ها به شکل پرداخت نقدی، خرید و فروش را آسانتر می‌کند. سلیقه مشتریان و همچنین ترفندهای قیمت‌گذاری و تخفیف‌دهی فروشندگان پیوسته در حال افزایش تعداد کارتخوان‌هاست. این افزایش منجر به توسعه و افزایش شرکت‌های ارائه کننده خدمات این ابزار دوست‌داشتنی است. هیچ هنرمندی خوبی قدرت جزئیات و هیچ فروشنده‌ی موفقی قدرت پرداخت‌های خرد را دست کم نمی‌گیرد. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا یکی از بهترین نمونه ابزارهای، جمع کننده سودهای خرد بازار را به شما معرفی کنیم.

9193335931
ارسال دیدگاه