۴مزیت پنهان دستگاه کارتخوان برای کسب و کارها

۴مزیت پنهان دستگاه کارتخوان برای کسب و کارها

 


۴مزیت پنهان دستگاه کارتخوان برای کسب و کارها

صندوق‌‌های فروشگاهی هم مانند رادیو و تلوزیون‌های‌ آنالوگ در مسیر حرکت به سمت انباری‌ها یا در بهترین حالت، در حال تبدیل شدن به وسایل چیدمان داخلی هستند و به‌جای آن صندوق‌های دیجیتال که در واقع کامپیوترهای متصل به کارتخوان هستند در حال جایگزین شدن می‌باشند. چرا که دستگاههای کارت خوان به سرعت توسعه یافته و خدماتی به مراتب سریعتر و پیشرفته‌تر به صاحبان کسب و کارها می‌دهند. شاید دیروز نیاز به صندوق فروشگاهی همه‌جا احساس نمی‌شد اما امروز فروشگاه بدون دستگاه pos یکی از مهمترین اجزای کسب و کار را در اختیار ندارد. پوز تنها یک وسیله تراکنش مالی نیست کما این که تلفن‌های همراه هم تنها یک وسیله‌ی مکالمه‌ی صوتی نیستند. مواردی که در ذیل این مطلب شرح می‌دهیم نشان می‌دهد که یک دستگاه pos به تنهایی قادر است چه تغییرات مهمی در ساختار  حسابدای و مدیریت ملی یک فروشگاه یا هر بنگاه اقتصادی ایجاد کند.

 

اول: قابلیت انتقال خودکار ارسال فاکتور به دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارتخوان قابلیت اتصال مستقیم به سیستم‌های مالی را دارند، دریافت مستقیم فاکتور از برنامه حسابداری یا صندوق دیجیتال نه تنها فرایند خرید را آسانتر می‌کند، اشتباهاتِ انسانی را به حداقل رسانده و باعث سرعت بخشیدن به روند فروش می‌شود. فروشگاهها و مراکز خرید بزرگ همواره با چالش محاسبه دقیق مبلغ فاکتور، اعمال تخفیف و دریافت دقیقِ مبلغ را از مشتری مواجه‌اند. یکی از اصلی‌ترین علل معطلی مشتریان در صف صندوق خرید دقیقا همین است. با فشار یک دکمه مبلغ به صورت مستقیم به کارت خوان منتقل شده و نیازی به ورود مبلغ توسط مشتری یا فروشنده نیست. با این امکان نیازی نیست فروشنده یا مشتری بخواهد مبالغ خردِ اعشار را گِرد کند. دقیقا همان مبلغ فاکتور به کارتخوان انتقال داده می‌شود، شبیه به آنچه که در پمپ‌بنزین‌ها مشاهده می‌کنید.

نکته مهم این که الزاما نباید شما صاحب یک مرکز خرید چندهزارمتری با دهها فروشنده باشید تا از این قابلیت استفاده کنید. هر فروشگاه یا مغازه‌ای صرف‌نظر از ابعاد و سطح کسب و کار می‌تواند از این قابلیت استفاده کند. کافیست از شرکت ارائه کننده خدمات خودپرداز (مثل آیریک تجارت نصف جهان) بخواهید تا دستگاه کارتخوان شما را به سیستم مالی فروشگاهی یا صندوق دیجیتال متصل کند.

دوم: مستندسازی تمامی نقل و انتقالات با دستگاه کارت خوان

با توجه به انواع اطلاع‌رسانی‌هایِ مانده حساب مثل پیامک و سایر ابزارهای الکترونیک، شایدرسیدهای کاغذی دستگاههای کارتخوان در نگاه اول چندان ضروری به نظر نرسد، اما همین تکه کاغذهای نواری کوچک، به منزله رسید دریافت یا  پرداخت قابل استناد است و باعث جلوگیری از بسیاری از تعارضات در خرید و فروش می‌شود. یکی از نکات جالی که فروشندگان کالاهایی نظیر کفش، لباس، لوازم التحریر و اسباب بازی با آن مواجه هستند این است که تعداد مرجوع‌هایی که در اثر خریدهای غیرنقدی با دستگاه پوز توسط مشتریان سختگیرِ وسواسی انجام می‌شد بسیار کمتر از مواردی است که مشتری وجه نقد پرداخته است! فروشندگان اذعان داشتند احتمال مرجوع خریدی که به صورت نقدی انجام می‌شود به مراتب از خریدهای غیرنقدی بیشتر است.

سوم: امکان توزیع نقدینگی به حسابهای مختلف

گاهی در یک فروشگاه نیاز است که به هر دلیل مبالغ دریافتی از مشتری بین حسابهای مختلف توزیع شود.  این موضوع می‌تواند دلایلی مثل تعدد شرکاء، رده‌ها یا تنوع خاصی از محصول، برند یا تعدد فروشندگان باشد، کافیست چند دستگاه کارتخوان متصل به حساب‌های مستقل در نظر گرفته شود. با این روش می‌توان توزیع حساب را از مبدأ انجام داد و از تولید بخش قابل توجهی داده‌های مالی غیرضروری جلوگیری کرده، حسابداری دقیق و ساده‌تری داشت. این موضوع در زمانی که یک فروشگاه دارای فروش غیرمتمرکز یا سیار باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

چهارم: امکان مشاهده و گزارش گیری تراکنش‌ها از طریق اینترنت

دستگاههای خودپرداز امکان گزارش‌‌گیری آنلاین را به آسانی فراهم می‌کند. البته لازم به یادآوری است که این امکان در تمامی انواع دستگاههای کارتخوان ممکن است به صورت یکسان وجود نداشته باشد اما دستگاههای جدید همه دارای این قابلیت هستند. با توجه به این که هر دستگاه پوز تنها بخشی از یک سامانه‌ی پرداخت است، پشتیانی بانک و نوع حساب از چنین خدماتی اهمیت  دارد. امکانات این دستگاههای ارزشمند فروشگاهی در موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود، در صورتی که تمایل دارید از سایر امکانات دستگاههای کارتخوان جدید مطلع شوید با کارشناسان شرکت  تجارت الکترونیک اسپیناس  تماس بگیرید. همکاران ما آماده ارائه مشاوره رایگان هستند.

9193335931
ارسال دیدگاه