کارتخوان فقط کارتخوان نیست!

کارتخوان فقط کارتخوان نیست!

 


کارتخوان فقط کارتخوان نیست!

امکانات دستگاههای کارتخوان محدود به فروش و کارت کشیدن مبلغ مشخصی برای فروش نیست. این دستگاههای کوچکِ پرکاربرد نیز همانند خودپردازها، پیوسته در حال رشد و گسترش خدمات قابل پشتیبانی هستند. در حال حاضر خدمات مختلفی بر روی دستگاههای کارت خوان قابل دریافت است که شناخت  آنها کمک می‌کند یک فروشنده بتواند با افزایش رضایت مشتریان، به تنهایی و بدون فروش کالای خاصی از کنار کارمزدهای خرد دستگاه پوز درآمد داشته باشد. نکته بسیار مهمی که بسیاری از افراد نگران آن هستند امنیت و خطر کلاهبرداری است. در صورتی که دستگاه در محل مناسبی در دسترس مشتری قرار گرفته باشد، بدون نگرانی از وجود هیچ گونه خطری مبنی بر کلاهبرداری یا ایجاد اختلال عمدی، می‌توان خدمات دستگاه خود را در اختیار مشتریان قرار داد. در این مطلب به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

 

انواع پرداخت‌های شناسه‌دار

بوسیله دستگاه کارتخوان می‌توان انواع قبوض دارای شناسه‌ را پرداخت کرد. شناخته‌شده‌ترین نوع قبض دارای شناسه پرداخت قبض‌های انرژری (آب، برق، گاز) قبوض مخابراتی، جرائم راهنمایی و رانندگی و هر نوع قبضی است که دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت است. اگر فروشگاه شما خلوت است و چند دستگاه کارتخوان دارید می‌توانید با نصب برگه کوچکی مقابل دید مشتریان، این موضوع را به آنها هم اطلاع دهید. یقین داشته باشید همیشه تعدادی قبض پرداخت نشده در کیف و جیب مشتری شما وجود دارد که اگر فضا و فرصت مناسب به او اجازه دهد با کمال میل قبض‌های خود را از طریق دستگاه شما پرداخت خواهد کرد.

خرید شارژ تلفن همراه

شاید چندان متداول به نظر نرسد که کسی با هدف خرید شارژ تلفن همراه دستگاه کارتخوان تهیه کند اما قرار دادن یک اعلان کوچک ساده در بالای دستگاه کارتخوان مبنی بر این که: «مشتری گرامی شما با این دستگاه می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه شارژ تلفن همراه بخرید» حس خوبی از رضایتمندی و یا به بیانی ساده‌تر مردم‌داری در فروش را به مشتری القاء خواهید کرد. عجیب نیست که بسیاری از فروشگاهها ترجیح می‌دهند میلیون‌ها تومان صرف تبلیغات و دکوراسیون کنند برای جذب مشتری بیشتر اما از کنار ساده‌ترین نیازهای روزمره مردم عبور می‌کنند.

انواع گزارش گیری و مانده حساب

وجود دستگاه کارت خوان به معنی داشتن یک سیستم گزارش‌گیری مستند برای تراکنش‌هاست. امکان گزارش‌گیری و حتی چاپ آن تقریبا در تمام دستگاههای کارتخوان وجود دارد با این تفاوت که بسته به برند دستگاه و همچنین امکانات حساب متصل به آن ممکن است بازه‌ها و نوع گزارشهای استخراجی متفاوب باشد، با این حال می‌توانید از کنار صندوق فروشگاه بدون هیچ ابزار جانبی یا صرف هزینه از روند حساب هر دستگاه پور مطلع باشید.

اتصال مستقیم به صندوق یا سایر برنامه‌ها pc  pos

دستگاه کارتخوان خودتان را مستقیم به صندوق فروش یا نرم‌افزار رایانه‌ای فروش متصل کنید تا نیاز نباشد هر بار مبالغ خرد را وارد کنید. بسیاری از مردم نمی‌توانند مبالغ خرد ریالی را به درستی وارد کنند که این امر موجب کندی روند صندوق و از همه مهمتر واریز مبالغ اشتباه می‌شود. درخواست کارت و رمز هم توسط فروشنده در شأن یک فروشگاه معتبر نیست. با این امکان به آسانی دستگاه را در مقابل مشتری قرار داده، بدون نگرانی از ورود یا واریز مبلغ اشتباه، مشتری فقط رمز عبور خود را وارد می‌کند.

انواع خرید غیر حضوری بدون حضور فروشنده

شکل پذیرفته فروش بدون فروشنده را با امکانات سخت‌افزاری می‌تواند متصور شد. مثلا دستگاههای خودکار ارائه کالا که پس از پرداخت مبلغ به صورت خودکار کالایی مثل نوشیدنی یا شکلات به مشتری تحویل داده یا راه‌بندهای خودکار که پس از پرداخت اجازه ورود یا خروج می‌دهند. شکل کمتر دیده شده‌ای هم هست. جایی تصور می‌کنید اخلاق کار فروشنده را راحت می‌کند. جایی که کالا و دستگاه کارتخوان با مشتری تنها گذاشته شده است. بسته به این که در کجا چه چیزی فروخته می‌شود کارتخوان بهترین ابزار توسعه این تفکر اخلاق‌گرا است، اگر شرایط شما ایجاد می‌کند امتحان کنید.

9193335931
ارسال دیدگاه